Uuden tietojärjestelmän käyttöönotto voi aiheuttaa ruuhkautumista toiminnassamme

Olemme ottamassa asteittain käyttöön uutta tietojärjestelmää terveysasemilla. Lisäksi käyttöönotto koskee toimintaamme mm. asumispalveluissa, sosiaalipalveluissa, kehitysvammapalveluissa, tukikeskuksessa sekä kouluterveydenhuollossa.

Järjestelmän käyttöönotto tuo aluksi henkilökunnallemme uuden oppimista. Alkuvaiheessa tietojärjestelmään tehtävä dokumentointi vie enemmän aikaa, joten pyydämme asiakkailtamme kärsivällisyyttä. Asiakkaan asioinnissa tietojärjestelmän käyttöönotto voi aluksi näkyä mm. terveysasemien ajanvarauksen ruuhkautumisena sekä vastaanoton- ja päivystyskäyntien pidempinä aikoina.

Tietojärjestelmän käyttöönoton myötä asiakkaan palvelut paranevat; voimme esimerkiksi lähettää sähköisesti todistuksia ja lausuntoja Kelaan, jolloin ne ovat viranomaisen käytössä sähköisessä muodossa.

Voit asioida Mehiläisen Digiklinikan avulla valtakunnallisesti 24/7. Lataa mobiilisovellus omasta sovellustakaupasta, ohjeet löydät nettisivuiltamme: Mehiläisen Digiklinikka